اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟ شغل بازاریابی چیست و بازاریاب چه مسئولیت هایی دارد؟

تعاریف بسیاری از بازاریابی در دوره‌ها و زمان‌های گوناگون ارائه‌شده‌است. بهترین تعاریف ارائه‌شده مترکز بر مشتری و ارضای نیازهای مشتری هستند. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که بازاریابی چیست و یک بازاریاب چه وظایفی را برعهده دارد. همچنین خواهیم گفت که اصول بازاریابی چیست و یک بازاریاب خوب به چه اصولی پایبند است.


در این جا تعریفی را برای پذیرش به سوال بازاریابی چیست ارائه می‌کنیم.


بازاریابی کار و جنبش مجموعه‌ای از نهادها و فرآیندها به هدف برپایی ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتری و به طور کلی جامعه ارزش و بها ْداشته باشد.


تعریف دیگری که از بازاریابی ارائه شده است این است که بازاریابی فرآیندی است که در آن شرکت ها ارزش را برای مشتریان ایجاد کرده و سپس روابط قوی‌ای را با مشتری ها استوار می‌کنند الی در عوض ارزشی را به صورت متقابل از آن‌ها دریافت کنند. ارزش ارائه شده پای بست، کسب مزیت رقابتی برای کمپانی است (برای آشنایی بیش تر نوشتار سلسله ارزش پورتر را ببینید).


این ارزش متقابل معمولا به چهره دریافت پول از مشتری می‌باشد و شرکت انتظار دارد که در ازای ارائه خدمات و گونه ها وجهی را از مشتری گرفتن کنید. در پاسخ به این سوال که اصول بازاریابی چیست باید بگوییم که یک اصل بنیادی در بازاریابی، پروسه مبادله است. در بازاریابی یک مبادله رخداد می‌افتد و مشتری در قبال پرداخت پول، کالایی را گرفتن می کند.


در فارسی این کلمه از دو تقسیم «بازار» و »«یاب» ساختن شده است. در معنای لغوی احتمالاً بتوان این واژه را به معنای یافتن بازار برای خدمات و محصولات شرکت تعریف کرد.


البته در دنیای امروز با توجه به رقابتی شدن بازارها و حضور کمپانی های انبوه پرکار در بازار، سایر امر بازاریابی صرفا منوط به یافتن بازار نیست و دسته مهمی از تکاپو بازاریابی وابسته به پیوستگی با مشتری و خوشنود نگه داشتن مشتری برای خرید دوباره وی می‌باشد.


در تعاریف جدید بازاریابی به اهمیت روابط بلند مدت با مشتری زیاد پافشاری شده است. در حقیقت پذیرش دوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که یک ریشه-بن-بیخ مهم، برقراری رابطه بلندمدت با مشتری است. مشتریانی که در دراز مدت از شرکت خرید می‌کنند سودی اساسی را برای شرکت خواهند داشت.


بنابراین وظیفه بازاریاب این است که علاوه بر شناسایی مشتری و یافتن بازار، ارتباطی همیشگی و پیوسته را با مشتری برپا کند لغایت مشتری نیازهای آینده خود را نیز از راه شرکت برطرف کند. استجابت سوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که برندسازی!


اصول بازاریابی چیست ؟

اصول بازاریابی را می‌توان به صورت چکیده در فهرست پایین مشاهده کرد


رضایت مشتری. یگانه از اساسی ترین اصول بازاریابی، خوشنودی مشتری است.

مشخص کردن بازار هدف: هیچ کالایی برای همه افراد مناسب نیست. هر کالا یا خدمت ویژه بخشی از مشتریان و دسته جمعی خاص است. یگانه از اصول بنیادی بازاریابی، تعریف دقیق بازار منظور است.

شناخت رقبا: به طور قطع شما فقط کسی نیستید که این کالا یا خدمت را ارائه می‌دهد. برای بازاریابی موفق باید رقیبان خود را معرفی کنید و گذرگاه هایی برای تمایز یافتن نسبت به آن‌ها پیدا کنید.

برند سازی: احد از اصول اساسی بازاریابی، برندسازی است. برندسازی منجر می‌شود که کمپانی فرآیند انتخاب را برای مخاطبان ساده کند. مخاطبان با شنیدن نام برند، تجربیات پیشین مثبت خود را به خاطر خواهند آورد و این سوژه مایه گزینش دوباره آن‌ها خواهد شد.

شغل بازاریابی چیست و کسی که در این گستره شغل می‌کند چه مسئولیت هایی دارد؟

فرد بازاریاب موظف است که برنامه هایی را برای فروش محصولات و خدمات شرکت اجرا کند. به طور کلی هر شرکتی دو تقسیم مشتری دارد:


۱. مشتری فعلی

مشتری ای که الی به حال حداقل یک بار از خدمات و یا محصولات کمپانی استفاده کرده است. تلاش بازاریاب و تیم بازاریابی در مورد این بخش از مشتریان، این است که با داشتن ارتباطی کارساز و متداوم با آن‌ها، خریدهای بعدی این مشتریان را نیز متعلق به خود کنند.


به علاوه با وابستگی بامشتریان و تقسیم بندی مشتریان و طبقه بندی آن‌ها به سایر نیازهای آن‌ها پی می برند لغایت مجموعه‌ی دیگری از محصولات و یا خدمات را به آن‌ها پیشنهاد کنند.


مشتریان فعلی می توانند منبع درآمد زیاد خوبی برای شرکت باشند. چرا که یک بار از کمپانی خرید کرده اند و چنانچه کیفیت ارائه شده به آن‌ها پسندیده باشند، این پتانسیل هستی دارد که  این افراد به مشتریان وفادار تبدیل شوند و به صورت خودکار و ابدیت از کمپانی خرید کنند.


۲. مشتریان بالقوه

دسته دوم مشتریان خفته هستند. یعنی کسانی که می‌توانند مشتری خدمات و محصولات کمپانی باشند. برای نمونه فرض کنید شرکتی در حوزه ساخت پمپ صنعتی فعالیت می‌کند. شرکت آب و فاضلاب می‌تواند یک مشتری نهفته برای این شرکت باشد و احتیاج است که بازاریابان و تیم بازاریابی کوشش کند الی ارتباطی را با کمپانی آب و فاضلاب استوار نماید و طی جلسات و گفتگو های پدران توانمندی های شرکت خود را در گستره طراحی و ساخت پمپ صنعتی به کمپانی آب و فاضلاب اثبات نماید

بازاریابی چیست و بازاریاب کیست؟

شناسایی مشتریان بالقوه و پیدا کردن راه هایی برای ارتباط با آن‌ها گرد از وظایف مهم بازاریابان و تیم بازاریابی می‌باشد


اگر علاقه مند هستید که در گستره بازاریابی تکاپو کنید و یا می‌خواهید که در جریان استخدامی های کمپانی ها در حوزه بازاریابی و فروش قرار بگیرید، می‌توانید ایمیل خویش را در فرم پایین ثبت کنید تا به چهره هفتگی استخدامی های دامنه بازاریابی برای شما ارسال شود

برای کاربران iOS۸؛ واتس‌اپ تا ابتدای ۲۰۲۰ کار می‌کند

اتس‌اپ برای کاربران گوشی‌های آیفون مبتنی بر سیستم عامل iOS ۸ تنها تا ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی کار می‌کند.

برای کاربران iOS۸؛ واتس‌اپ تا ابتدای ۲۰۲۰ کار می‌کند

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان، به تازگی خطاب به کاربرانش اعلام کرده است در صورتی که هنوز از نسخه سیستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روی گوشی و دستگاههای الکترونیکی و هوشمند خود استفاده می کنند، هرچه زودتر آن را به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل آپدیت و به روزرسانی کنند چراکه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلتفرم این پیام رسان استفاده کنند و بعد از این تاریخ دیگر واتس‌اپ برای آنها کار نخواهد کرد.

این بدان معناست که کاربران به منظور جلوگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مکالمات خود در واتس‌اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت کند چراکه با دریافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هیچ مشکلی برای واتس‌اپ از تاریخ مذکور پیش نخواهد آمد.

واتس‌اپ همچنین در جدیدترین بیانیه خود خطاب به کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز اعلام کرده است آن دسته از کاربرانی که هنوز از نسخه های اندروید ۲.۳.۷ و قبلتر  از آن بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند، نیز دیگر قادر به ایجاد اکانت در واتس‌اپ و بسیاری دیگر از کارهای معمولی در این پیام‌رسان نخواهند بود.

این شرکت تاکید کرده است که آنها نیز تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه‌های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام‌رسان استفاده کنند بنابراین لازم است تا هرچه زودتر نسخه جدیدتر اندروید را بر روی گوشی های هوشمند خود دریافت و نصب کنند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980708088.html

عنوان بهترین نمایشگر گوشی به آیفون۱۱ پرو رسید


به گزارش الف، طبق تست‌های انجام شده توسط این وب‌سایت آیفون ۱۱ پرو در زمینه صفحه‌نمایش بهترین رتبه را از آن خود کرده و با کسب امتیاز A++ در جایگاه اول قرار گرفته است.

کارشناسان دیسپلی‌میت دریافتند که این نمایشگر زیبای Super Retine XDR که برای تولید آیفون ۱۱ پرو از آن استفاده شده است؛ دارای دو حالت روشنایی می‌باشد که در حالت‌های مختلف بسیار کاربردی و مفید خواهند بود. توسط این ویژگی‌ این گوشی هوشمند قادر می‌باشد تا روشنایی لازم برای عکسبرداری زیر نور خورشید را فراهم کرده و فضایی ایده آل برای عکاس و کاربر را با بالا بردن نور تا ۸۰۰ نیت خلق کند.

همچنین برای اینکه بتواند تصاویر با فضای دینامیکی بسیار بالا را پخش کند، روشنایی را تا ۱۲۰۰ ‌نیت بالا برده تا استفاده‌کننده به راحتی قادر باشد به تماشای این تصاویر‌ بنشیند. کارشناسان این سایت آنقدر این نمایشگر را فوق‌العاده و زیبا می‌دانند که آن را با صفحه‌نمایش لوکس Pro Display XDR مقایسه می‌کنند.

کسب مقام اول از نظر کیفیت نمایشگر در وب‌سایت ذکر شده توسط آیفون ۱۱ پرو کار ساده‌ای برای اپل نبوده و باید امتحان‌های زیادی را پس‌ داد تا بتوان چنین امتیازی دریافت‌ کرد. دقت رنگ مطلق (JNCD 9.0)،‌ کمترین انحراف در دقت رنگ (0.3 JNDC)، بالاترین نسبت کنتراست تصویر، بالاترین میزان روشنایی HDR ۱۲۹۰ نیت و پایین‌ترین نرخ انعکاس صفحه‌نمایش ۴.۵ درصد را دلایل منطقی و درستی دانسته‌اند برای اینکه آیفون ۱۱ پرو را به عنوان بهترین نمایشگر انتخاب کنند.

همچنین شایان ذکر است که پرچمدار سال گذشته شرکت اپل یعنی آیفون XS نیز توانسته بود مقام اول را از نظر کیفیت نمایشگر در وب‌سایت دیسپلی‌میت دریافت کند.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980710042.html

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه آنلاین (فروشگاه اینترنتی) یک تارنما است که همانند یک فروشگاه سنتی، گونه ها مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند. خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای مورد عقیده خود را سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی آن به چند روش قابل پرداخت است: با کارت‌های بانکی،شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. بعد از تماشا و تأیید سفارش بدست رئیس فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند.
اداره‌ فروشگاه اینترنتی توسط نرم‌افزارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، پیوندیدن به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، دنبال سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها بدست فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های گوناگون از فروش، از امکانات این نرم‌افزار است.

توجه داشته باشید که شاید هنوز دانش خرید به صورت کاملا آنلاین بدون حتی یک تماس هنوز در ایران کاملا جا نیفتاده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنائی هزاران تن با محصولات شما خواهد گردید که هر کدام از آنها می توانند به چهره سنتی و یا تماس سر راست با تلفن از شما خرید نمایند.
 

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی
-عدم محدودیت جغرافیایی: در حالی که یک فروشگاه سنتی به منطقه‌ی زیاد محدودی خدمات می‌دهد، 
مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی
خرید و ارسال سفارش از یک فروشگاه آنلاین به دورترین نقاط کشور و (در صورت فروش با کارت‌های اعتباری بین‌المللی) به تمام نقاط جهان امکان‌پذیر است.

-فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است. فروشگاه شما در ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است حتی زمانی که در خواب هستید، کسب و کار شما ادامه دارد.

– کاهش خرج های جانبی همانند کرایه محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره .

– ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان: با ارائه‌ی اطلاعات کامل هر کالا در سایت، مشتریان خود را راضی نگاه خواهید داشت. در حالی که ارائه‌ این اطلاعات به هر مشتری در یک فروشگاه سنتی معمولاً امکان‌پذیر نیست.

-میزان فروش، موجودی انبار، مشخصات خریداران، میزان پیشباز از هر کالا، و تمام اطلاعات دیگر فروشگاه در هر لحظه قابل مشاهده و گزارش‌گیری است.

-سایت فروشگاه شما مقارن یک کاتالوگ کامل و به روز از محصولات شما است.

-ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما.

حالا اگر می خواهید درآمد خود را خیلی راحت چندین مساوی کنید کافیست با متخصصان تیم وب یار تماس بگیرید تا هم از مشاوره مجانی مستفیض شوید هم با کمک ما به هدفتون برسید.

کارتریج چیست؟ و چطور باید نگهداری شود

کارتریج چیست؟

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: cyan(آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود.

 

بعضی از چاپگرهای جوهرافشان، از ترکیب سه رنگ اصلی، رنگ مشکیِ مرکبی به وجود می‌آورند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن به صورت مشکی متمایل به سبز یا آبی می‌باشد. در سری قدیم چاپگرهای جوهرافشان، کارتریج‌های سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها شما مجبور به تعویض هر سه رنگ بودید.

 

ولی امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند. معمولاً اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده‌اند. ولی شما برای چاپ حرفه‌ای عکس، به یک چاپگر با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن ‌باشد که در ایجاد تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر تأثیرگذار است.

 

چگونه کارتریج پرینتر های Inkjet را نگهداری کنیم

وقتی کارتریج جوهر تمام میشود یا نزدیک تمام شدن است اگر دقت لازم را در نگه داری از آن بعمل نیاورید ، سریعا خشک شده و دیگر نمی توان آنرا پر کرد . بدین ترتیب مجبور هستید پول بیشتری برای خرید دو عدد کارتریج نو صرف کنید . پس وقتی اولین آثار اتمام جوهر هر کدام از کارتریجهای رنگی یا سیاه را مشاهده کرده ، وقت را تلف نکنید و سریعا آن کارتریج را از پرینتر خارج کرده و به روش زیر بسته بندی کنید تا به دست کسی برسانید که بتواند آنرا برایتان شارژ کند .

 

اگر خودتان هم میتوانید کار شارژ را انجام دهید ، چه بهتر ، باز هم صرفه جویی کرده اید . برای بسته بندی هر کارتریج بصورت جداگانه به وسایل زیر نیاز دارید :

1- یک عدد کیسه پلاستیکی زیپ دار (زیپ لاک)

2- یک نوار باریک (30 در 2 سانتیمتر) از پارچه کرکی یا کاغذ کاهی نسبتا کلفت یا دستمال کاغذی کلفت

3- یک عدد کش حلقه ای

 

آموزش شارژ کارتریج, کارتریج پرینتر

منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود

 

روش بسته بندی به شرح زیر است:

1- کارتریج خالی را از پرینتر خارج کنید .

2- نوار باریک را چند تا کنید تا به اندازه طول حدود 3 سانتی متر کوچک شود . آنرا خیس کنید . این خیسی باید حاوی آب باشد اما چکه نکند .

3- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید . توجه کنید که نوار خیس کافی است به بدنه کارتریج بچسبد و نباید هیچگونه تماسی با هد چاپ یا قسمت های جوهری کارتریج داشته باشد . وظیفه این نوار خیس ، مرطوب نگهداشتن داخل پلاستیک است .

4- کیسه را بسته و زیپ آنرا خوب ببندید .

5- با کش دور پلاستیک را مهار کنید .

6- هرچه سریعتر نسبت به شارژ آن اقدام کنید .

اگر نتوانستید کارتریج را به موقع شارژ کنید لازم است تا نوار کاغذی را حداقل هفته ای یکبار مجدا خیس کنید .

 

پس به نکات مهم زیر دقت کنید:

1- به محض تمام شدن جوهر کارتریج ، آنرا از پرینتر خارج کرده و در کیسه پلاستیکی قرار دهید . در غیر اینصورت کارتریج سریعا خشک شده و باید بدور انداخته شود .

2- در کارتریج رنگی ، به محض اتمام اولین رنگ ، کارتریج را بسته بندی کنید . تغییر رنگ طبیعی تصاویر به شما کمک میکند تا متوجه اتمام یک رنگ شوید .

3- اگر هرچه سریعتر کارتریج را پر کنید ، شانس کار مجدد با آنرا خواهید داشت .

 

درهنگام خرید کارتریج به چه نکاتی توجه کنیم :

هنگام خرید پرینتر قبل از هر جست وجویی به جوهر مصرفی آن توجه کنید . در واقع انتخاب یک جوهر مناسب به مراتب از انتخاب دستگاه پرینتر مهم تر است .

1 - به طور کلی جوهر سیاه رنگ کاتریج به صرفه تر از تشابه رنگی آن است . قبل از هر اقدامی برای خرید موارد مصرفی آن را بررسی کنید . چون ممکن است پرینتر شما سیاه و سفید باشد در این صورت مقدار قابل توجهی از هزینه خرید را صرفه جویی می کنید .

 

2 - اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهید کاتریج جوهر های قابل بازیافت به شما توصیه می شود که هم حافظ محیط زیست بوده و هم تهیه آنها راحت تر است .

 

3 - یکی از نکات مهم در هنگام خرید جوهر این است که از سازگاری آن با پرینتر مطمئن شوید، زیرا کاتریج های جوهرها براساس مدل پرینتر و کارخانه سازنده طراحی می شود و روی جلد آنها قابل رویت است . بنابراین در موقع خرید مدل و مارک کارخانه سازنده پرینتر خود را با مشخصات نوشته شده بر جلد کاتریج مطابقت دهید .



منبع: