اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟ شغل بازاریابی چیست و بازاریاب چه مسئولیت هایی دارد؟

تعاریف بسیاری از بازاریابی در دوره‌ها و زمان‌های گوناگون ارائه‌شده‌است. بهترین تعاریف ارائه‌شده مترکز بر مشتری و ارضای نیازهای مشتری هستند. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که بازاریابی چیست و یک بازاریاب چه وظایفی را برعهده دارد. همچنین خواهیم گفت که اصول بازاریابی چیست و یک بازاریاب خوب به چه اصولی پایبند است.


در این جا تعریفی را برای پذیرش به سوال بازاریابی چیست ارائه می‌کنیم.


بازاریابی کار و جنبش مجموعه‌ای از نهادها و فرآیندها به هدف برپایی ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتری و به طور کلی جامعه ارزش و بها ْداشته باشد.


تعریف دیگری که از بازاریابی ارائه شده است این است که بازاریابی فرآیندی است که در آن شرکت ها ارزش را برای مشتریان ایجاد کرده و سپس روابط قوی‌ای را با مشتری ها استوار می‌کنند الی در عوض ارزشی را به صورت متقابل از آن‌ها دریافت کنند. ارزش ارائه شده پای بست، کسب مزیت رقابتی برای کمپانی است (برای آشنایی بیش تر نوشتار سلسله ارزش پورتر را ببینید).


این ارزش متقابل معمولا به چهره دریافت پول از مشتری می‌باشد و شرکت انتظار دارد که در ازای ارائه خدمات و گونه ها وجهی را از مشتری گرفتن کنید. در پاسخ به این سوال که اصول بازاریابی چیست باید بگوییم که یک اصل بنیادی در بازاریابی، پروسه مبادله است. در بازاریابی یک مبادله رخداد می‌افتد و مشتری در قبال پرداخت پول، کالایی را گرفتن می کند.


در فارسی این کلمه از دو تقسیم «بازار» و »«یاب» ساختن شده است. در معنای لغوی احتمالاً بتوان این واژه را به معنای یافتن بازار برای خدمات و محصولات شرکت تعریف کرد.


البته در دنیای امروز با توجه به رقابتی شدن بازارها و حضور کمپانی های انبوه پرکار در بازار، سایر امر بازاریابی صرفا منوط به یافتن بازار نیست و دسته مهمی از تکاپو بازاریابی وابسته به پیوستگی با مشتری و خوشنود نگه داشتن مشتری برای خرید دوباره وی می‌باشد.


در تعاریف جدید بازاریابی به اهمیت روابط بلند مدت با مشتری زیاد پافشاری شده است. در حقیقت پذیرش دوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که یک ریشه-بن-بیخ مهم، برقراری رابطه بلندمدت با مشتری است. مشتریانی که در دراز مدت از شرکت خرید می‌کنند سودی اساسی را برای شرکت خواهند داشت.


بنابراین وظیفه بازاریاب این است که علاوه بر شناسایی مشتری و یافتن بازار، ارتباطی همیشگی و پیوسته را با مشتری برپا کند لغایت مشتری نیازهای آینده خود را نیز از راه شرکت برطرف کند. استجابت سوم به سوال اصول بازاریابی چیست این است که برندسازی!


اصول بازاریابی چیست ؟

اصول بازاریابی را می‌توان به صورت چکیده در فهرست پایین مشاهده کرد


رضایت مشتری. یگانه از اساسی ترین اصول بازاریابی، خوشنودی مشتری است.

مشخص کردن بازار هدف: هیچ کالایی برای همه افراد مناسب نیست. هر کالا یا خدمت ویژه بخشی از مشتریان و دسته جمعی خاص است. یگانه از اصول بنیادی بازاریابی، تعریف دقیق بازار منظور است.

شناخت رقبا: به طور قطع شما فقط کسی نیستید که این کالا یا خدمت را ارائه می‌دهد. برای بازاریابی موفق باید رقیبان خود را معرفی کنید و گذرگاه هایی برای تمایز یافتن نسبت به آن‌ها پیدا کنید.

برند سازی: احد از اصول اساسی بازاریابی، برندسازی است. برندسازی منجر می‌شود که کمپانی فرآیند انتخاب را برای مخاطبان ساده کند. مخاطبان با شنیدن نام برند، تجربیات پیشین مثبت خود را به خاطر خواهند آورد و این سوژه مایه گزینش دوباره آن‌ها خواهد شد.

شغل بازاریابی چیست و کسی که در این گستره شغل می‌کند چه مسئولیت هایی دارد؟

فرد بازاریاب موظف است که برنامه هایی را برای فروش محصولات و خدمات شرکت اجرا کند. به طور کلی هر شرکتی دو تقسیم مشتری دارد:


۱. مشتری فعلی

مشتری ای که الی به حال حداقل یک بار از خدمات و یا محصولات کمپانی استفاده کرده است. تلاش بازاریاب و تیم بازاریابی در مورد این بخش از مشتریان، این است که با داشتن ارتباطی کارساز و متداوم با آن‌ها، خریدهای بعدی این مشتریان را نیز متعلق به خود کنند.


به علاوه با وابستگی بامشتریان و تقسیم بندی مشتریان و طبقه بندی آن‌ها به سایر نیازهای آن‌ها پی می برند لغایت مجموعه‌ی دیگری از محصولات و یا خدمات را به آن‌ها پیشنهاد کنند.


مشتریان فعلی می توانند منبع درآمد زیاد خوبی برای شرکت باشند. چرا که یک بار از کمپانی خرید کرده اند و چنانچه کیفیت ارائه شده به آن‌ها پسندیده باشند، این پتانسیل هستی دارد که  این افراد به مشتریان وفادار تبدیل شوند و به صورت خودکار و ابدیت از کمپانی خرید کنند.


۲. مشتریان بالقوه

دسته دوم مشتریان خفته هستند. یعنی کسانی که می‌توانند مشتری خدمات و محصولات کمپانی باشند. برای نمونه فرض کنید شرکتی در حوزه ساخت پمپ صنعتی فعالیت می‌کند. شرکت آب و فاضلاب می‌تواند یک مشتری نهفته برای این شرکت باشد و احتیاج است که بازاریابان و تیم بازاریابی کوشش کند الی ارتباطی را با کمپانی آب و فاضلاب استوار نماید و طی جلسات و گفتگو های پدران توانمندی های شرکت خود را در گستره طراحی و ساخت پمپ صنعتی به کمپانی آب و فاضلاب اثبات نماید

بازاریابی چیست و بازاریاب کیست؟

شناسایی مشتریان بالقوه و پیدا کردن راه هایی برای ارتباط با آن‌ها گرد از وظایف مهم بازاریابان و تیم بازاریابی می‌باشد


اگر علاقه مند هستید که در گستره بازاریابی تکاپو کنید و یا می‌خواهید که در جریان استخدامی های کمپانی ها در حوزه بازاریابی و فروش قرار بگیرید، می‌توانید ایمیل خویش را در فرم پایین ثبت کنید تا به چهره هفتگی استخدامی های دامنه بازاریابی برای شما ارسال شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد