جهت سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی و اخطار از قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی در لینک زیر کلیک کنید.
سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی
ابتدا به فایل صوتی نکات اساسی در طراحی سایت فروشگاهی گوش فرمایید و از پادکست لذت ببرید.
پخشکننده صوت
00:00
00:00
برای افزایش یا تفریق صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
در این مقاله میخواهیم نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم بعد سربلندی دهید و با ما همراه باشید.
۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به گونه باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت ذیل و کند می باشد، اصطلاحا وب سایت بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما زیاد بالاست و هم از عقیده سئو سایت شما و همچنین جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما دارای اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این مثال پروا فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک فرآورده برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید نخستین کاری که شما اتمام میدهید جستجوی اسم محصول یا عبارات پیوسته با آن می باشد. پس از جستجو در گوگل، در صفحه نخست گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش دیتا می شود و کاری که شما سپریدن میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش دیتا شده شمار ۳ یا ۴ یا اغلب را در پنجره ای جدید مفتوح می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما چشم براه باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه نخستین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است بعد سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای آزمایش سرعت وب سایت
تست سرعت سایت فروشگاهیتست سرعت سایت فروشگاهی
۲-یکی از طریق های داشتن سایت کامیاب که به فکر مخاطبین خودشون هستن استفاده از عکس ها مختصر حجم از محصولات مثل ۱۰ لغایت ۲۰ کیلو بایت است این کار مایه لود شدن سریع تصاویر سایت شما و همچنین خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود در صورتی که سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان ممکن لود نه شود نتیجه کار ترک بازدید کننده ها و افت شدامد تارنما میشود.
۳-همیشه کوشش کنید از تصاویر مناسب برای سایت خویش بهرهگیری کنید زیرا به کارگیری عکس ها که بیشترین شباهت را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد مایه راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.
۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همش سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و باعث جذب کاربران می شود کاربرد شود، به کارگیری رنگ های سریع جیغ یا زننده که باعث از دست دادن کاربران می شود هرگز بهرهگیری نکنید. جستار مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.
تعریف UX تجربه کاربریتعریف UX تجربه کاربری
۵-بهتر است در طراحی تارنما فروشگاهی خویش برای سرنوشت هدینگ سایت از فونت های پسندیده استفاده کنید مثل serif و برای متن های داخل سایت از فونت sans –serif کاربرد کنید زیرا این گونه فونت ها خواستن را آسان تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی چیره دست بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای داخل سایت استفاده شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و باعث احساس راحتی بیشتر کابران شما در برقراری ارتباط با وب سایت می شود.
۶- برای به کارگیری تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا زیاده روی دراین شغل باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای رویت تبلیغات به سایت شما نیامدند و هدف آنها کسب اطلاعات سودمند ازمحتوای وب سایت شماست بعد اگر تبلیغات شما انها را ستوهی دهد باید انتظار ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما بخت خویش را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد بیشتر از دست می دهید. و یک پیشنهاد سایر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین زیان را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خویش دریافت نموده اید در روبرو ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.
۷-بهترین شغل برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، به کارگیری بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های حقیر با بیشترین بستگی به گویه کار و جنبش خود می باشد زیرا تنها تبلیغات سودمند هستند که رویت میشوند.
۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خویش را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه مایه ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را زیر میکشد.
طراحی سایت ریسپانسیوطراحی سایت ریسپانسیو
۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خویش را به گونه طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این پیشه در برنامه نویسی تارنما واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی وب سایت فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های به اتفاق و یا تبلت ها کاربرد میکنند نیز جذب کنید.گوگل در پسینیان اطلاعیه خویش اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور یومیه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن به اتفاق و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این اولین باری است که کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر های شخصی و لپتاب ها در این فرمایش پیشی میگیرند و این خویش عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.
۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین ویژه باشد و برای ان ها مفید و پر محتوا بوده و قابل سهم برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت سودمند باشید مایه افزایش بازدید وب سایت شما می شود. نوشتار آموزش فرآوری محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین درونمایه را برای فروشگاه اینترنتی خویش فرآوری نمایید.
تولید محتوای با کیفیتتولید محتوای با کیفیت
۱۱- احد از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم افزار های و چه گونه زبان برنامه نویسی کاربرد کنید.
۱۲- پروپوزال مناسب گزینش کنید احد از بزرگ ترن دشواری ها برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه گونه گرافیکی نیاز دارند که متخصصین سئو پس از برسی سوداگری و خواسته شغل فرما با دادن پروپوزال پسندیده کمک و مدد می کندد
اصول طراحی سایت فروشگاهی |
.پروپوزال: در واژه به معنی توصیه است و در واقع می نا با آن ماکت و اسکلتی از پیشه اصلی را ارائه داد.همچنین برای تصویب یک طرح تحقیقاتی و تامین اعتبار آن، لازم است الی پژوهشگر منظور تحقیقاتی خویش را در توصیه طرح پژوهشی (پروپوزال Proposal) به آگاهی افراد ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین برگزیدن را از بین کمپانی های طراحی سایت داشته باشند.
۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما بخش بندی شوند تا کاربران به راحتی بتواندد محصول مورد نظر خویش را پیدا کنند.
۱۴- همش به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل فرآورده و وانگهی محصولات همانند این فرآورده در توضیحات کامل فرآورده قرار گیرد.
۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه باشد که تقسیم پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید برگ خرید صادر کرد.
۱۶- سایر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که روش ارسال محصول به مشتری باید مشخص باشد. و تارنما شما باید دارای حمایت ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوی مشتریان خویش باشید.
طراحی وب سایتطراحی وب سایت
نتیجه گیری
در حال حاضر، خرید کردن به شیوه اینترنتی زیاد اشاعه مکشوف و ترقی کرده است و هر روز در حال گسترش است مشتریان اکثریت جذب این نوع خرید می شوند. تنها نکته مهم در این جا این است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود.