سوال ابهت شما را به این مقاله رسانده است. این سوال که چرا پیج اینستاگرام شما آنقدر که باید کامیاب نیست. چرا مانند پیج های اینستاگرامی بزرگ، رونق ندارد؟ اصلاً این پیج های بزرگ اینستاگرامی چه میکنند که الی این حد موفق هستند؟ آنها از چه روشی برای افزایش فالوورهای خود کاربرد میکنند؟ چه راهکار و ترفندی هست که شما از آن آگاه نیستید؟ من در این مقاله قصد دارم پذیرش سوال شما را بدهم. استجابت این سوال که چه شیوه های مجانی یا کم هزینه ای برای جذب فالوورهای واقعی و ایرانی هستی دارد.
اما نه! این یک مقاله ساده و بی راز و ته نیست. این مقاله قرار است قدم به قدم با شما در جهت ساخت یک پیج اینستاگرام موفق جنبش کند و به شما یاد بدهد که چگونه میتوانید فالوورهای بسیار زیادی را جذب کنید. فالوورهایی واقعی، ایرانی و فعال! فالوورهایی که پیج شما را برادر دارند و در آن فعالیت میکنند. بعد اگر به تعقیب یک آموزش درست و حسابی برای بالا بردن فالوورهای اینستاگرام خویش هستید، جای واقعیت آمدهاید.
در ادامه ما ۸ مرحله بنیادین برای برپایی یک پیج اینستاگرام کامیاب را با شما بررسی خواهیم کرد. ۸ تکنیک و طریق برای آنکه مطمئن شوید پیج اینستاگرام شما کامیابی بینظیری خواهد داشت. با ما به اتفاق باشید.
۸ روش فوقالعاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
۱) برای خویش یک استراتژی اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روشهایی هستی دارند که شما یکشبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ ولی بی گمان این فقط به یک شماره در صفحه شما تبدیل میشود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد. اصولا گذرگاه صحیح هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، ولی در برابر شما را به نتیجهای دلخواه، دلخواه و مطمئن میرساند. برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک راهبرد دربایستن دارید. راهبرد طراحی یک راه است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ دلخواه میرساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:
هدف خویش را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهمترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین قصد به منظره و آیندۀ کسبوکار (یا گویه فعالیتتان) خویش فکر کنید. به این اندیشه کنید که “جایگاه مطلوب شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوبترین وضعیتش چه شماری فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنتها چگونه باشد؟”
اگر جواب این سوالها را میدانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، دشوار اصلی شما در تقسیم هدفگذاری است، پس ابتدا قصد خویش را مشخص کنید و سپس استراتژی مناسب طراحی کنید.
برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که منظور مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.
لابد اکنون با قیافۀ آویزان میپرسید “بر چه اساس برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکتهای که در پیوستگی با هم بررسی میکنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.
شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقههایی در ارتباط هستید (یا میخواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از عقیده سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندیها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیشبینی و تحلیلهای دقیقتری از رفتارها و واکنشهای آنها میتوانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این ادامه باید سعی کنید در جستوجوی کسانی باشید که به چهره نهفته به پیج شما علاقهمندند.
تحلیل رقبا: احد از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک میکند، رسیدگی و تحلیل دقیق پیجهای رقبا است. شما میتوانید نقاط سستی و نیرو آنها را بسنجید، کدام پیجها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پستها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با اتمام یک بررسی دقیق در پیجهای رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات دیگران دست پیدا میکنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ میکند.
هویت و ارزشهایتان را بشناسانید: یکی سایر از کلیدهای طراحی راهبرد مناسب اندیشه و ایدۀ شما در باره برندتان است. بی گمان شما یک فکر و ایدهای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت مدرن این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همهجای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را میبینید، در درستی رسانه تجارت نوین یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهمترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز مدرن را با همین هویت می شناسند.
اما چه راههایی کمک میکند که شما هویت برند خویش را به مخاطبانتان القا کنید؟
اگر تمام پستهای شما در عین متفاوت بودن یک تم خاص داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی اکثریت خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما موثر است. داشتن لوگو مایه میشود حرفهایتر به نظر بیایید. شعار برند شما پرتو خواهد عدل که مصمم هستید، قصد دارید و آمدهاید که بمانید. و در نهایت برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که ویژه شما و معرف کسب و کار شما باشد. این پیشه کمک میکند در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید.