اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 15

معرفی تکنولوژی

سئو و بهینه سازی سایت

اینترنت و فضای مبتنی بر وب را می طاقت یگانه از مهمترین پدیده های جامعه امروزین دانست. به همین دلیل مدت هاست که واژه ای موسوم به سئو در بین کسب و کارهای دیجیتال بسیار به گوش می خورد.

 احتمالاً شما هم از دسته کسانی باشید که به تازگی جملات زیادی نظیر: "برای دیده شدن در دنیای وب باید در صفحه نخست گوگل حضور داشته باشید" و "اگر در صفحه اول گوگل نباشید دیده نمی شوید" و...  شنیده باشید.  بسیاری از کسب و کارها با استفاده از انجام سئو در  تارنما های خود، می توانند اهداف خویش را به قبل ببرند. ما در اینجا هدف داریم لغایت شما را با معنی این کلمه مهم و راهکارهایی برای سئو تارنما ها آشنا کنیم.


 


 


بهینه سازی سایت 


 


در ابتدای پیشه باید بدونیم که اصلا سئو چی هست و چرا باید یک سایت رو سئو کنیم؟

 شاید بارها کلمه سئو به گوشتان خورده باشد، ولی معنی آن را ندانید. seo مخفف Search Engine Optimization  است . این کلمات به معنی بهینه سازی سایت بر اساس موتورهای جستجو هست و یکی از مهمترین موتورهای جستجو در ایران و جهان طبق شمار سرچ یومیه  گوگل هست.  برای اینکه یک مقدار شفافیت ذهنی اغلب  ایجاد شود، به این مٍثال پروا کنید: زمانی که یک کلمه و یا یک عکس را در موتور جست و جوگر گوگل سرچ می کنید، بهترین گزینه هایی که مرتبط با کلمه ای که سرچ کردید در مکشوف های صفحه نخست گوگل پیمان می گیرند و شما می توانید آن ها را ببینید و سریعا به نتیجه ای که دلخواه شما هست برسید. قاعدتاً سایتی که در نخستین نتایج جست و جو قرار می گیرد، مخاطبان بالاتری خواهد داشت و به هدف خویش که جذب بیننده و فروش بالاتر هست خواهد رسید.

خب سوالی که شدنی است پیش بیاید این است که چطور می شود که یک سایت به رتبه اول در نتایج اولیه جستجو قراردست می یابد. در پاسخ این سوال میتوان گفت این seo سایت هست که باعث می شود سایت شما در نتایج اولیه پیمان بگیره. بخاطر همین هست که  سئو یک امر بسیار مهم و تخصصی می باشد، که افراد پرکار در گویه سایت و اینترنت باید توجه خاصی به آن داشته باشند.


هدف ما از بهینه کردن یک سایت برای موتورهای جستجو چی میتونه باشه؟

به طبع هر فعالیتی که سپریدن می شود، برای رسیدن به یک منظور و یا هدف های ویژه چهره می گیرد.برای همین هدف از سئو رسیدن به اهدافی همچون بالا بردن بازدید سایت، معرفی کردن و فروش محصولات به چهره اینترنتی، بالا بردن ترافیک سایت، عملیات برند سازی، تبلیغات در زمینه های گوناگون و ... می باشد. لذا با پروا به این که امروزه سایت ها و وبلاگ ها کارایی بسزایی در کلیه امور از قبیل سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ... پیدا کرده اند، می نا گفت سئو کردن تارنما ها و رسیدن به رتبه های برتر در گوگل، در آینده یگانه از منظور های کبیر جوامع بشری محسوب می شود.


چه طریق هایی برای بهینه کردن سایت وجود داره؟

برای بهینه سازی کردن یک سایت راهبردهای مختلفی وجود داره که میتونیم سپریدن دهیم. از مثال های این راهبردها میتوان به شیوه های کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری اشاره کرد.

روش کلاه سفید به طریق بنیادی و بر پایه قوانین گفته می شود. ولی روش کلاه سیاه یک طریق دور زدن قوانین و فریب حقوق(پول دریافتی) می باشد؛ که در چهره مشخص شدن این سایت ها از طرف موتورهای جست و جوگر مورد تنبیه قرار خواهند گرفت. ولی بهترین طریق و ماندگارترین آن ها طریق قانونی سئو می باشد. لذا در روش کلاه سفید یک سری از عملیات می بایست صورت گیرد، الی سایت بهینه شده و در نخستین نتایج جست و جو پیمان بگیرد.

می نا گفت برای سئو سازی یک سایت روش های مختلفی را می توان مورد کاربرد پیمان داد. یکی از این طریق ها تحقیق بر روی واژه ها کلیدی می باشد. افراد می توانند، با تحقیق در گوگل و کلمات کلیدی که اغلب باره کاربرد کاربران می باشند، از آن ها در مقالات مختلفی که در سایت قرار می دهند، کاربرد نمایند. استفاده از مقالات باره نیاز عوام و با کیفیت بالا، یکتا از شیوه های سایر و مهم در سئو سایت به روش قانونی آن می باشند. از سایر روش های سئو پسندیده می طاقت به استفاده از بک لینک ها و پیمان دادن آن ها در سایت ها و انجمن های گفت و گو اشاره کرد.


 


سئو چیست ؟

Seo مخفف کلمه Search Engine Optimization  به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد تمامی موتورهای جستجوی عمده همانند Bing، یاهو و گوگل نتایج جست و جوی اولیه را دارا می باشند.

در واقع فرایند سئو، افزایش ترافیک ارگانیک و طبیعی و بدون هزینه برای یک سایت از طریق موتورهای جست و جو می باشد. به طور کلی زمانی که یک وب سایت در بالاترین سطح نتایج جست و جو دیده می شود، بازدید کنندگان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو بدست می آورد و درصد زیادی از این بازدید کنندگان شدنی است به مشتری تبدیل شوند. بر اساس آمارهای چهره گرفته از رفتارهای کاربران نزدیک هفتاد درصد از بازدید کنندگان تنها بر روی نخستین نتیجه از جست و جو کلیک می کنند.

Seo marketing یگانه از رشته های بازاریابی می باشد که بر روی بهینه کردن سایت برای نتایج بهتر در موتورهای جستجو تمرکز دارد. عناصر فنی و خلاق بسیار زیادی جهت درمان رتبه سایت در نتایج جستجو وجود دارد که تمامی این آیتم ها باید توسط مهندسین سئو رعایت شود.


موتورهای جستجو باره استفاده توسط کاربران چیست؟

بدیهی است که اثناء به کارگیری نام موتور جستجو دائم اسم گوگل در کنار آن قرار می گیرد. طبق تحقیقات و گزارشان صورت گرفته توسط سایت معتبر search Engin land از مخاطبان خود، بیشترین موتورهای جستجو شناخته شده بدست کاربران ، google Bing و yahoo می باشند.

بیشترین استفاده کاربران در موتورهای جستجو از گوگل می باشد که با کشمکش زیاد زیادی از سایر موتورهای جستجو جلوتر پیمان می گیرد و بهره بسیار زیادی از جستجو ها را شامل می شود.


 


 


سئو سازی سایت 


شرکت گوگل از یک ساختاره پیچیده ریاضی برای نمره دادن به هر وب سایت کاربرد می کند لغایت دریابد کدام تارنما می تواند برای آنچه ملت به دنبال آن می گردند بهترین باشند.

برای درک بهتر این موضوع الگوریتم های گوگل را همانند سطل های خاصی در نظر بگیرید. یک سطل به شما نمره ای برای کیفیت سایت می دهد، یک سطل به شما نمره ای بر اساس لینک هایی که از سایت های دیگر اخذ می کنید، می دهد، یک سطل در مورد چگونگی اعتماد مخاطبان به شما نمره می دهد و ... وظیفه شما این است که این سطل ها را معرفی کرده و آن ها را نسبت به وب سایت های سایر پر کنید. بنابراین بهینه سازی سایت خود برای نتایج جستجو به این معنی است که بالاترین نمره را در بسیاری از این نکات داشته باشید.

در سنه 2018 و با آپدیت های جدید گوگل، در حال حاضر سه ریشه-بن-بیخ اساسی که از عقیده گوگل ارزش بسیار زیادی دارد کیفیت، اعتماد و توان هستند.



 اصل اول کیفیت: گوگل موعد زیادی را صرف ب کشف کردن سایت هایی می کند که موضوعی ارزشمند، بی همتا و جذاب برای جستجوگران گوگل داشته باشند. به عنوان نمونه محتوای خوب- مثلاً اگر شما کفش می فروشید از توصیف هایی کاربرد می کنید که هر فروشنده کفش دیگری نیز در تارنما خود بهره‌گیری می کند سایت شما هیچ چیز منحصر به فردی برای جستجو کردن ارائه نمی کند. اگرچه ممکن است کفش های شما خیلی ویژه و قشنگ باشند ولی گوگل هیچ عازم برای گفتن اینکه کفش های سایت شما خیلی بهتر از هر آدم دیگری است پیدا نمی کند. به جای محتوای تکراری و خسته کننده به مردم محتوای جالب ارائه دهید به عنوان نمونه به آنها اطلاعاتی در باره وضعیت شستن کفش ها بدهید. اطلاعاتی در باره اینکه آیا این چیزیست که شما باید در تابستان کاربرد کنید یا زمستان! به مردم اطلاعات مفید و کاربردی بدهید و یا حتی خلاق تر باشید.

مردم را به اشتراک گزارش تصاویر خویش با کفش ها ترغیب کنید، از منش سرشناس بخواهید تصاویر خود را همراه با کفش های شما در فضای آنلاین منتشر کنند. ایجاد یک جامعه از افرادی که به محصول شما علاقه مند هستند انجام کاری متفاوت و منحصر به فرد است و به گوگل ثابت می کنید که متفاوت تر و بهتر از سایر نتایج جست و جو هستید.



اصل دوم اعتماد: احد دیگر از بنیادین که درهنگام بهینه سازی سایت خود باید به آن توجه کنید اعتماد است. باید به این موضوع توجه کنید که گوگل نمی خواهد هر وب سایتی را به جستجو گرهای خویش نشان دهد، بنابراین وب سایت هایی را به نمایش خواهد گذاشت که قابل اعتماد باشند. یکتا از اصلی ترین کارهایی که برای جلب اعتماد گوگل باید اتمام داد این است که از وب سایت های معتبر که جستار تکاپو مثل پیشه شما نیست بخواهید به وب سایت شما لینک بدهند. قرار دادن مقالات در سایت های خبری یا به راستی ریپرتاژ خبری و لینک دریافت از آنها نیز باعث می شود که گوگل دریافتن کند شما بسیار قابل اعتماد و اطمینان هستید.



اصل سوم اقتدار: در پایان اصل دیگری که برای گوگل بسیار مهم می باشد اقتدار است. گوگل می خواهد سایت هایی را برای مخاطبان خویش به اشتراک بگذارد که از نظر مخاطبان محبوب هستند. برای مثال اگر می خواهید پرتو دهید شما محبوب ترین سایتی هستید که در حال آماده فروش کفش به چهره آنلاین رادارید باید گوگل را با ارسال سیگنال هایی مستحضر کنید. با ایجاد کمپین های تبلیغاتی می توانید این کار و جنبش را انجام دهید. برای انجام این پیشه با  کار و جنبش در شبکه های اجتماعی و تقاضا از مخاطبان برای به اشتراک گذاری فعالیت های شما و گفتگو در باره تکاپو هایتان می توانید این کار را اتمام دهید.

بنابراین اگر شما بنیادین که گوگل از شما خواسته است را با دقت بررسی کنید، محتوای با کیفیت فرآوری کنید، منحصر به فرد و جذاب و باره اعتماد باشید، گوگل با اعتماد به نفس شما را در بهترین نتیجه جستجو به جستجو گران خویش نشانه می دهند.


هدف از سئو سازی یک وب سایت چیست؟

به طور کلی می توان قصد از بهینه سازی یک وب سایت را کمک به کسب و کارهایی دانست که می خواهند خدمات خویش را از راه اینترنت گسترش دهند یا محصولی را بفروش برسانند.

همانطور که می دانید با پروا به اینکه بیشتر از  54 درصد  جستجوگران در اینترنت بر روی نخستین لینک های نتیجه جستجو کلیک می کنند بدون انجام فرایند بهینه سازی یک وب سایت نمی توانند به اهداف خویش برسند.

تحقیقات نشان می دهد که اغلب از 70 درصد کاربران بر روی جست و جوهای طبیعی گوگل کلیک می کنند لغایت تبلیغات کلیکی که در گوگل وجود دارد این یگانه سایر از دلایلی است  که تأثیر کمپانی های سئو را اغلب می کند.



هدف از بهینه سازی یک تارنما را میتوان در چند تیتر خلاصه کرد که در پیوستگی ذکر می کنیم:


1- افزایش شدامد وب سایت از راه بازدید های مخاطبان

2- تبدیل مخاطبان به خریداران محصول، یا خدمات و در کل افزایش فروش محصولات

3- برند سازی از راه دیده شدن وب سایت

4- بهترین افزار برای تبلیغات در فضای مجازی می باشد.


 


سئو


 

- سئو کلاه سفید (white Hat SEO)

سئو کلاه سفید به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که بر اساس استراتژی های گوگل در مورد آن رفتار می شود. به این معنی که کلیه قوانین سئو در آن رعایت شده است و در ریشه-بن-بیخ عملیات سئو برای مخاطبان و جستجو گران انجام شده است. نه اینکه عملیات بهینه سازی سایت تنها برای دور زدن و یا جلب خوشنودی گوگل باشد. 


برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارت اند از موشکافی کلمات کلیدی، لینک دریافت از سایت های محبوب و حائز دامین اتوریتی بالا، استفاده از محتواهای با کیفیت و جذاب برای مخاطبان، مطالب سایت به چهره مرتب افزای پیدا کند اگر چه فرآوری محتوا ممکن است سررسید بر باشد اما در طولانی مدت ارزش خویش را نشانه می دهد.

کسانی که در حال سپریدن بهینه سازی سایت با استفاده از شیوه کلاه سفید هستند باید در عقیده داشته باشند که سپریدن عملیات سئو کلاه سفید مدت سررسید زیادی به درازا خواهد انجامید و مانند سرمایه گذاری طولانی مدت خواهد بود.


- سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

به طور کلی سئوی سیاه به معنی بعید زدن الگوریتم های گوگل می باشد. معمولاً افرادی که به دنبال گرفتن نتیجه سریع در عملیات سئو هستند، از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند. 


افراد در سئوی کلاه سیاه تنها به تعقیب جلب رضایت گوگل هستند و مخاطبان اهمیتی برای آنها ندارند. بعضی تکنیک هایی که در سئوی کلاه سیاه کاربرد می شوند  عبارتند از کاربرد تعداد بسیاری زیادی از واژه ها کلیدی ، لینک های بسیار بسیار و مخفیانه و... در سئوی کلاه سیاه در صورت متوجه شدن گوگل سایت شما جریمه و از نتایح جست و جو در گوگل به طور کامل حذف می شود.



- سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

تعریف سئوی کلاه خاکستری در واقع چیزی ما بین کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد.

استفاده صحیح از سئوی کلاه خاکستری زیاد مهم و حیاتی برای تارنما شما می باشد و حتماً باید بدست کارشناسان سئو و فردی که تجربه زیاد زیادی در این مقوله دارد اتمام شود.

سئوی کلاه خاکستری اگر به درستی اتمام شود باعث درمان سایت شما بدون عوامل منفی و مراجعت هزاران شدامد به سایت شما می شود در غیر این صورت گوگل به عنوان کلاه سیاه در نظر گرفته و جریمه سنگین در چشمداشت سایت شماست. کلاه خاکستری دربرگیرنده تکنیک هایی مانند، لینک سازی بسیار اما طبیعی ، خرید دانه های متدیبی افزایش شدامد سایت با استفاده از ربات و...

بسیاری از کمپانی ها از سئوی کلاه خاکستری برای بهینه سازی تارنما خویش استفاده می کنند. سئوی کلاه خاکستری در کوتاه مدت جوابگوی احتیاج کمپانی می باشد ولی در طولانی مدت باعث هم پوشانی با سئوی کلاه سیاه شده و مایه جریمه از طرف گوگل خواهد شد.

برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.

شرکت کیان بازرگانی با سالها تجربه در زمینه افزایش شدامد سایت، تبلیغات در گوگل و بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی سایت و  سئو  وب سایت آماده همکاری با شما می باشد.


در اینجا میتوانید چند نمونه از سایت هایی را که بدست دپارتمان سئو کیان در صفحه اول سرچ گوگل قرار گرفته اند، تماشا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد